انتخابات

معاون درمان وزارت بهداشت با تأکید بر تأثیر نیروی انسانی توانمند در ارتقا و پیشرفت حوزه سلامت، به حضور بیش از ۱۵۰هزار پزشک در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پیچیده‌ترین جراحی‌ها در ایران قابل انجام است.

پیچیده‌ترین جراحی‌ها در کشور قابل انجام است

دکتر سعید کریمی، در بیست و نهمین نشست کشورهای عضو گروه ۵، با محوریت "خدمات بین‌المللی سلامت"، با تاکید بر تاثیر نیروی انسانی توانمند در ارتقا و پیشرفت حوزه سلامت، گفت: جمعیت کشورهای عضو گروه ۵ بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون نفر برآورد می‌شود که اشتراکات فرهنگی و مذهبی بسیاری دارند؛ در این جمعیت بزرگ، دانشمندان، نخبگان، پزشکان متخصص و فوق تخصص و نیروهای ماهر و توانمندی وجود دارد که با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر بین کشورها، زمینه ارتقای سطح بهداشت و درمان در کشورهای عضو را فراهم می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر پیچیده‌ترین جراحی‌ها در ایران قابل انجام است؛ بیش از ۱۵۰ هزار پزشک در کشور داریم که ۶۰ هزار نفرشان متخصص و فوق تخصص هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب، امید به زندگی ۵۷ سال بود و اکنون به ۷۸ سال رسیده، یعنی در این بازه زمانی، امید به زندگی در ایران حدودا ۲۰ سال افزایش یافته است. به منظور افزایش امید به زندگی نیز باید بر روی شاخص‌های بهداشت و درمان در هر کشوری تمرکز شود؛ چراکه بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی منجر به افزایش امید به زندگی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.